2019. aug 12.

200 hely, amit látnod kell: Xcaret, Mexikó

írta: VictoriaTravelle

Xcaret a mexikói kultúrát bemutató tematikus park, de Xcaret-en kívül két másik park is van Cancun közelében, Xel-Ha és Xplore. Xel-Ha egy aquapark jellegű hely, ahol a félsziget egyik nagy barlangjának a vize folyik a Karib-tengerbe. Az édes - és a sós víz keveredése a part menti mangrove erdőkben és öblökben gazdag vízi élővilágnak ad otthont, ami kiváló búvár helyeket eredményez. Lehet itt magas sziklákról vízbe ugrani, vagy ingatag kötélhidakról vízbe esni, de ha nem akarunk vizesek lenni, eltölthetjük a napot színes koktélok iszogatásával is a park bárjaiban. Xel-Ha kizárólag all inclusive belépővel látogatható, így a bent fogyasztott ételek és italok nem jelentenek plusz költséget. Xplor egy kalandpark, ahol lehet hegyet mászni, valamint kvadozni. Xcaret a Yucatán-félszigeten elterülő Maja-riviéra egyik legszebb öblében található. Ez a világ egyik legcsodálatosabb természetvédelmi szórakoztató parkja, ahol számos program közül választhatunk, megismerhetjük a helyi öltözködési szokásokat és a helyi íz világot, gyönyörködhetünk a csodás növényekben és egész közelről ismerhetjük meg az itt honos állatokat. Az egyik legnagyobb attrakció a delfinidomítás, ahol a program kihagyhatatlan része a szaltó, és a vízi száguldás, mikor a delfin uszonyát fogva megyünk körbe. Xcaret közepén, egy mesterséges maja falut is találunk, ahol bemutatják a tradicionális mesterségeket, a régi lakóházakat, és temetkezési szokásokat, valamint délutánonként maja harcosoknak öltözött indiánok szórakoztatják a látogatókat. A területen találunk egy meseszép csarnokot is ritka pillangókkal, egy denevér barlangot, egy haltenyésztő központot, illetve egy állatkertet jaguárokkal, flamingókkal, papagájokkal, és óriási teknősökkel.

Ha elfáradtunk, akkor a fehér homokos tengerparton megpihenhetünk egy koktélt iszogatva, vagy felmehetünk a kilátóba, ahonnan csodálatos panoráma tárul elénk. A parkban eltöltött egész napot este egy lélegzetelállítóan színes showműsor zárja, ahol az első részből megtudhatjuk, hogyan játszották a maják a labdajátékukat, a következő részben pedig a spanyolok bevonulását mutatják be, lovas felvonulással és tűzzel vegyítve, majd Mexikó különböző tájegységeinek zenéit és táncait ismerhetjük meg a Mariachi előadások során. A parkban néhány programért külön kell fizetni, mint például a delfinekkel úszásért (30$), a búvárkodásért, a teknős etetésért, és a rája simogatásért. Mivel épp halottak napján mentünk a parkba, részt vehettünk az esti halottak napi ünnepségen, ahol helyi ételeket lehetett megkóstolni tíz pesos-ért, részt vehettünk táncbemutatókon, koncerteken, és megmutatták hogyan készítik a tradicionális mexikói ételeket. A parkot telis tele rakták este gyertyákkal és kis koponyákkal, mindenki fehérbe öltözött, és a sírokat feldíszítették színes virágokkal, ugyanis a halottak napja egy vidám ünnep Mexikóban, amikor halálfejek és keresztek díszítenek mindent. A cél a halottakra való emlékezés, és az ő bevonásuk a mindennapi életbe, mindez nevetéssel, felvonulásokkal, és a halottak kedvenc ételeivel. A temetőkben is hatalmas bulikat tartanak étellel és zenekarokkal, lehet koponya formájú nyalókákat venni illetve marcipánból koporsó formájú édességeket. Az emberek koponyákat festenek magukra, és megelevenedik La Catrina, a halál jelképe is. Este még megnéztünk a kakaó készítéséről egy előadást, majd ettünk földben sült, banán levélbe teker halakat. Nagyon jól éreztük magunkat a parkban, és sok érdekes dolgot megtudtunk a mexikói kultúráról.