2020. jún 24.

Kedvenc helyeim: Mallorca

írta: VictoriaTravelle

Mallorcá- ra Ibiza-ról mentünk át egy esti hajóval. Az út nagyjából három órán át tartott, láttuk a naplementét, és a foci világbajnokság egyik legizgalmasabb meccsét. 23h30-kor futott be a hajónk, így pont lekéstük az utolsó buszt, ami elvitt volna a szállásunkra, ezért taxival mentünk, ami 25 € volt, mivel tett egy kis kanyart az útba, illetve bőröndönként is elkért 2 – 2 €-t. Sokak szerint Mallorca sokkal több, mint egy nyaralósziget, a napfény és a szép strandok mellett, sok programot, kirándulási és szórakozási lehetőséget, számos csodás látnivalót, és természeti szépséget tartogat. A sziget nagy részét természeti parkká nyilvánították, így természeti szépségeit sikerült megőriznie. Nekünk négy napunk volt ...

2020. jún 17.

Kedvenc helyeim: Hawaii

írta: VictoriaTravelle

Hawaii-ra Los Angeles-ből vagy San Francisco-ból lehet a legkönnyebben és legolcsóbban eljutni. A polinéz szigetvilághoz tartozó szigetcsoport nyolc szigetből áll (Hawai’i, O’ahu, Maui, Kaua’i, Moloka’i, Lana’i, Ni’ihau, és Kaho’olawe), és az Amerikai Egyesült Államok 50. tagállama. Legtöbben Maui-ra utaznak nyaralni, ahol a világ egyik legszebb tengerpartja van luxusszállodákkal, szörfparadicsomokkal, luauval és delfinekkel. Kauai a világ legzöldebb szigete, ahol rengeteg híres Hollywoodi film játszódik, mint például a Jurassic Park, mivel nincs még egy olyan hely a világon, ahol ennyi esőerdő és ennyi vízesés éri egymást. Ha viszont egy egyedülálló természeti csodára vagyunk kíváncsiak, akkor Hawai’in (Big Island) a ...

2020. jún 10.

Kedvenc helyeim: Yucatán félsziget

írta: VictoriaTravelle

A Yucatán-félsziget a maja civilizáció bölcsőjeként nemcsak a régészek Mekkája, de homokos tengerpartjai, csodálatos kézműves termékei, gazdag folklórja és kiváló konyhája révén Mexikó egyik legnépszerűbb nyaralóhelye is. A Maya Riviéra központja Cancun, mely nyüzsgő éjszakai életéről, hatalmas luxus hoteljeiről, és hófehér homokos partjairól híres. Gyönyörű szállodasora egy lagúna és a Karib-tenger között fekszik, egy félszigeten. A régió legnagyobb történelmi látványosságai az egykori maja városok romjai, mint Chichen Itza, Tulum, vagy Coba. Egy hurrikán miatt, csak néhány nappal később tudtunk Miamiból Mexikóba utazni, mint ahogy azt terveztük, így a nyaralás sajnos lerövidült pár nappal. A Cancuni reptérről ...

2020. jún 03.

Kedvenc helyeim: Szingapúr

írta: VictoriaTravelle

Soha sem terveztem Szingapúr-ba utazást, mégis úgy hozta a sors, hogy már kétszer is jártam ott, és tervezem a visszatérést. Az ország minden egyes alkalommal elvarázsol mikor ott járok, a modern negyede egy észak amerikai nagyvárosra hasonlít, míg erősen jelen levő gyarmati építészete a múltba repít. A maláj és a nagy számban odatelepült kínai lakosság egy egyedülálló kultúrát hozott létre az évszázadok során, melyet peranakan vagy nyonya kultúrának neveznek. Az étkezés terén is egy új és jellegzetes fúziót alkottak a különböző hagyományos fogások, így a szingapúri gasztronómiában szép számban találunk kínai, maláj és indonéz ételeket. A mozgó utcai árusoknál és a piacok étkezdéiben fenséges ételeket ehetünk ...

2020. máj 27.

Kedvenc helyeim: Miami és Key West

írta: VictoriaTravelle

Washington D.C.-ből repültünk Miamiba. A reptéren kocsit béreltünk, mivel a bérlés és a benzin is nagyon olcsó, ráadásul a szállásunk Miamitól északra, 50 km-re Boca Raton-ban volt, ahova így sokkal könnyebb volt eljutni. Elméletileg lakást cseréltünk volna egy idős házaspárral, de ők végül nem utaztak Európába, így befogadtak minket a hatalmas házukba, mely egy lakóparkban volt. A nevünket leadták a portásnak, hogy szabadon tudjuk ki-be jönni, ugyanis csak a lakóparkban lakókat és vendégeiket engedik át a sorompón. A ház nyugati szárnyát kaptuk meg, volt saját hálószobánk, nappalink, konyhánk, és fürdőszobánk, valamint egy uszoda a kertben. A házaspárt szinte soha se láttuk, mivel ők a keleti szárnyban pihentek, vagy az ...

2020. máj 20.

Kedvenc helyeim: Dubai és Abu Dhabi

írta: VictoriaTravelle

Dubai az üzleti élet és a turizmus központja lett, ahol a tradicionális arab világ a fényűző nyugattal keveredik. Ez az egyik leggyorsabban fejlődő emírség, amely évről évre egyre nagyobb és egyre több építménnyel büszkélkedhet, de a rekordok megdöntésében is élen jár. Itt található a Mall of Emirates, mely a legnagyobb bevásárlóközpont, a legnagyobb akváriummal és cipőbolttal, illetve a legnagyobb szökőkúttal, mely 275 m hosszú, 6600 fényforrása van, 50 projektor világítja meg, és 150 m magasra lövi a vizet, de itt találjuk a leghosszabb aranyláncot és fátylat is, melyek 5 km hosszúak. Egy 2 millió dollárt érő melltartó is készült Dubaiban, valamint egy 250 000 dolláros fagylalt, a legmagasabb épület, a legnagyobb ...

2020. máj 13.

Kedvenc helyeim: Bangkok

írta: VictoriaTravelle

Valamikor hajnalban landoltunk Bangkok nemzetközi repterén. Mivel a reptéren is lehetett vízumok intézni, itthon nem igényeltünk, mert azt hittük ott gyorsabb lesz az ügyintézés, de rajtunk kívül, sajnos még több ezer utas is így gondolta. A bevándorlási hivatal előtt hatalmas sor állt, több órát kellett várni, mire a pulthoz jutottunk. A 15 napos turista vízum 25 dollárba került. Miután végre bejutottunk a városba, felszálltunk a reptéri buszra, ami Bangkok központjába vitt, a Khaosan road-ra. Ott leszálltunk, bementünk az első kis sikátorba, és azonnal találtunk egy helyes kis hosztelt, ahol napi 5 dollárért lehetett szobát bérelni. A szobánk nagyon tiszta volt, és egy kis erkély illetve fürdőszoba is tartozott hozzá. Egyik ...

2020. máj 06.

Kedvenc helyeim: Kambodzsa

írta: VictoriaTravelle

Kambodzsa az egyik olyan hely a világon, ami minden várakozásomat felülmúlta. Thaiföld-ről a repülőút egy óra sincs Siem Reap-be, vízumot könnyen lehet a reptéren igényelni 20 dollárért, viszont kiutazáskor is kell fizetni egy 20 dolláros kilépési vízumot, ami nélkül nem lehet elhagyni az országot. Hiába terveztünk egy rövid egynapos látogatást, minden turistának legalább egy éjszakát Kambodzsában kell tölteni, hogy bevételt biztosítson az országnak. Siem Reap reptérre az egyik leghangulatosabb reptér, ahol valaha jártam. Egy pálmafás, bambuszliget közepén áll a reptér fő épülete, melyet fából építettek. Nagyjából 5 perc alatt kiállították a vízumainkat, és mehettünk is felfedezni Angkor romjait. A reptér kijáratnál ...

2020. ápr 29.

Kedvenc helyeim: Szardínia

írta: VictoriaTravelle

Szardínia egyik legszebb része az 55 km hosszan elterülő Smaragdpart, vagyis a Costa Smeralda a sziget észak-keleti részén Olbia és Palau között, mely nevét a tengervíz csodálatosan áttetsző smaragd színéről kapta. Az első luxusszállodák 1963-ban kezdet itt működni, azóta a Smaragdpart a világ egyik leghíresebb üdülőhelye lett. A környék mai arculatát a perzsa Aga Khan hercegnek köszönheti, aki 35 évvel ezelőtt felfedezte az addig ismeretlen területet, és befektetésként hatalmas szállodahálózatot építtetett. A Smaragdpartnak két központja van, Baja Sardinia és Porto Cervo, mely kikötője a Mediterrán-medencében a legnagyobb, így nyaranta hatalmas, mesebeli jachtokkal és vitorlás hajókkal van tele.

Mi Cagliari-ba érkeztünk ...

2020. ápr 22.

Kedvenc helyeim: Andalúzia

írta: VictoriaTravelle

Sevilla-ban található a világ legnagyobb gótikus katedrálisa, mely egyben a világ harmadik legnagyobb temploma is. Építését 1402-ben kezdték, 1511-es átadásánál pedig a világ legnagyobb katedrálisának számított. Az arannyal gazdagon díszített belső térben Spanyolország legnagyobb templomhajója található, főoltára Jézus életének 36 jelenetét ábrázolja, és itt nyugszik Kolumbusz Kristóf is. Az Alcázar, amely az ősi Santa Cruz zsidó negyedben fekszik, eredetileg egy mór erőd volt, majd Európa legrégebbi királyi kastélya lett, mely egy hatalmas palota negyed, udvarokkal, kertekkel és sétányokkal, melyek hangulatát a jázminvirágok és a narancsfák illata még tovább fokozza. A XI. században, a muzulmán mórok építettek egy ...