2017. nov 08.

Washington D.C.

írta: VictoriaTravelle

New Yorkból éjszakai busszal mentünk Washingtonba. A busz éjfélkor indult New York központjából, és hajnali négyre ért Washingtonba. A buszon nem sokat aludtunk, így a megállóból rögtön a szállásunkra mentünk, ami nagyjából 20 perc séta volt. Mivel a szobánkat csak délben vehettük át, a bőröndjeinket szerettük volna a portán hagyni, ami szerencsére sikerült. Hajnali öt fele elindultunk a korom sötétben keresni egy helyet, ahol tudunk fogat mosni és inni egy meleg teát, de az éttermek csak reggel hatkor nyitottak, így addig parkokban üldögéltünk, mivel a szállásunkon nem maradhattunk. Ahogy kinyitott az első reggelizős hely, bementünk inni egy meleg teát, és ettünk egy bagelt, majd átmentünk egy Mc Donald's-ba, ahol egy dollárért egy liter meleg teát lehetett venni, és ingyen netezni. Miután egy kicsit magunkhoz tértünk, elmentünk a Fehér Házhoz, ahova sajnos nem tudtunk bemenni, mivel a szeptember 11-ei támadások után megszigorították az épület látogathatóságát, így csak előzetes bejelentkezés és több hónapos várakozás után lehet bejutni. A Fehér Ház, ahol az Amerikai elnök él a családjával, egyébként 1790-ben épült klasszicista stílusban. Innen a Capitolium-hoz mentünk a Constitution sugárúton, ami egy fél órás sétára volt. A sugárút mentén múzeumokat találunk, amelyekbe ingyen be lehet menni. Séta közben benéztünk a Természettudományi, az Amerikai Nemzeti Történelmi és az Amerikai Indián Múzeumba, ahol érdekes kiállításokat láttunk, de itt találjuk még a Repülési és Űrmúzeumot, az Udvar-Hazy Központot, és az Afro-Amerikai Történelem és Kultúra Múzeumát is. Az egyik legérdekesebb múzeum a Smithsonian National Air and Space Museum, amelyben a világ legnagyobb repülő és űrrepülő gyűjteménye látható.

Kis kitérőkkel, de végre eljutottunk a Capitolium épületéhez, ami a szövetségi kormányzat törvényhozási székhelye, illetve itt található a Kongresszus is. A Capitolium-ot is csak kívülről tudtuk megnézni, így mentünk is tovább a Linkoln Emlékműhöz, ami a Constitution sugárút másik felén van. A Lincoln Emlékmű Washington legimpozánsabb látnivalója, melyet az Egyesült Államok 16. elnökének a tiszteletére emeltek. A dór stílusú templomot mintázó épületben találjuk Lincoln elnök szobrát, a falakat pedig híres beszédeiből származó idézetek díszítik. Az emlékműtől az Arlington National Cemetery-be mentünk, ami az emlékmű mögötti híd másik oldalán van, nagyjából 15 perc sétára. A temetőben a nemzet legnagyobb katonáinak sírjait, az Ismeretlen Katonák Sírját, valamint Taft és John F. Kennedy előző elnökök végső nyughelyeit láthatjuk. A város egyik szimbólumát, a 170 m magas obeliszket, amely az Amerikai Egyesült Államok első elnökének, George Washingtonnak állít emléket, szinte mindenhonnan lehet látni a városból. Az obeliszk 1848 -1884 épült, márványból, gránitból és homokkőből.

Ha Washingtonban járunk, még érdemes megnézni a National Gallery of Art-ot, az egyik legnagyobb művészeti múzeumot, ahol több világhírű művész munkáit találjuk. A Kennedy Center Washington legnagyobb előadóterme, ahol ingyenes előadáson lehet részt venni minden este 18h-tól. Ezen kívül érdemes még elmenni a National World War II Memorial-ba, a Vietnam Veterans Memorial-ba, a Thomas Jefferson-emlékműhöz, a United States Holocaust Memorial Múzeumba, és a Korean War Veterans Memorial-ba. Az USA Supreme Court-ja októbertől áprilisig ülésezik és a közönség számára hétfőnként, keddenként és szerdánként van nyitva. A jegyek ingyenesek, és érkezési sorrend alapján adják ki. A Library of Congress az USA hivatalos könyvtára, ahol egy nyers piszkozatát láthatjuk az Egyesült Államok Függetlenségi Nyilatkozatának, illetve a Gutenberg Biblia egyik példányát, melyből a világon összesen csak három létezik.