2017. ápr 07.

Bari és környéke

írta: VictoriaTravelle

Bariban egy hosszú hétvégét töltöttünk. A reptérről Bari központjába 45 perc alatt a 16-os busszal lehet bemenni, a jegy 1,5 euró, de ha neten vesszük, akkor csak 0,9 euró. Vonattal is be lehet menni a városba, de az 5 euróba kerül. Bariban van egy hosszú sétálóutca, ami az óvárosba vezet, ahol a Szent Miklós (San Nicola) templom áll, amely a kereszténység egyik legjelentősebb egyházi építménye. A másik látványosság maga az óváros a szűk utcákkal, a kiteregetett ruhákkal, lepedőkkel, a nyitott ajtókkal és az utcán ücsörgő helyiekkel. Bari rakpartja is szép, ahol rengeteg halászt láthatunk csónakjaikkal. A St. Rita a legjobb focacchia-s hely, de mire mi odaértünk, általában vagy bezárt, vagy már elfogyott a focacchia.

Első nap Ostuni-ba mentünk Bariból. Az út nagyjából egy óra volt vonattal, és 5 euróba került. Miután leszálltunk a vonatról, a pályaudvarról busszal (jegy: 0,9 euró) vagy autóval lehetett csak feljutni a városközpontba. A város kicsi, ezért elég hamar megnéztük. Ostuni óvárosa és egyben citadellája, a „La Città Bianca” (azaz Fehér város) név alatt ismert, amit fehérre meszelt épületeinek köszönhet. Legjelentősebb épületei a katedrális, és a Püspöki Palota valamint néhány nemesi palota.

Ostuni-ból visszafele leszálltunk a vonatról Monopoli-ban, majd Polignano a Mare-ban. Monopoli-ban sétáltunk egyet az óvárosban, Polignano a Mare-ban, ami 5 perc volt innen vonattal (jegy:1 euro), megnéztük a sziklára épült óvárost és a strandot, ami a sziklák között van. A sziklaszirtek közé ékelődő strand, a sikátoros, zegzugos ódon utcácskák, melyek rendre a sziklaszirt szélére vezetnek, gyönyörű látványt nyújtanak. A városban még megnézhetjük Polignano a Mare sziklás fennsíkjára épült Castellana Grotte cseppkőbarlangot, mely 1500 m hosszú.